• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vänta eller inte vänta?Det är frågan

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ok går rak på sak.

Jag har läst en hel del och blev väldigt glad över att det ens fanns ett sånt här forum. Lätt att tänka att man är ensam i den här situationen.

Jag har usla förutsättningar. Läser en del som skriver samma sak, men skälv tänker man "I wish att jag hade hens förutsättningar"

Enligt minuc så har jag hela 26,5%
Förra årets inkomst, hela 150 000:-, kommer väl upp i ca 250 000:- nu när det uppdateras i april. (Jobbar deltid,corona =färre pass)

Lån som syns i UC = 450 000 totalt. Sen lite utanför. Fokuseras enbart på UCn, vet ärligt talat inte exakt vilka som syns i Ucn och vilka som inte gör det, men here we go.
Förfrågningar = Nu nere på 3st. Blir 0st i slutet av februari.

Av dessa 450 000 så är:
Credway - 10 000:-
Ecster -20 000 (inkasso nu)
Ghotia inkasso - 52000. Betalar 1500/mån men detta vill dem nu höja till 3000:-/mån (Får avbetalningsplan där belopp ändras var 3e månad.
Avida - 310 000 (inkasso)
Ica banken ca 100 000 (inkasso)


Som ni ser så ligger majoriteten hos Inkasso, förutom Credway.

Min tanke är att jag vill låna 100 000, betala av Credway, Gothia och Ecster krediten, med tron att min riskprognos ska sjunka en hel del.

Vad tänker ni om detta?
Alla förslag och tankar uppskattas då jag inte riktigt vet om jag ens har någon chans, i alla fall inte som det ser ut nu i januari.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag ska tillägga att jag har Fairlo på 2000:-, snart avbetald. Funderar på om jag ens har chans på att höja hos dem med mina förutsättningar.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 236
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Ok går rak på sak.

Jag har läst en hel del och blev väldigt glad över att det ens fanns ett sånt här forum. Lätt att tänka att man är ensam i den här situationen.

Jag har usla förutsättningar. Läser en del som skriver samma sak, men skälv tänker man "I wish att jag hade hens förutsättningar"

Enligt minuc så har jag hela 26,5%
Förra årets inkomst, hela 150 000:-, kommer väl upp i ca 250 000:- nu när det uppdateras i april. (Jobbar deltid,corona =färre pass)

Lån som syns i UC = 450 000 totalt. Sen lite utanför. Fokuseras enbart på UCn, vet ärligt talat inte exakt vilka som syns i Ucn och vilka som inte gör det, men here we go.
Förfrågningar = Nu nere på 3st. Blir 0st i slutet av februari.

Av dessa 450 000 så är:
Credway - 10 000:-
Ecster -20 000 (inkasso nu)
Ghotia inkasso - 52000. Betalar 1500/mån men detta vill dem nu höja till 3000:-/mån (Får avbetalningsplan där belopp ändras var 3e månad.
Avida - 310 000 (inkasso)
Ica banken ca 100 000 (inkasso)


Som ni ser så ligger majoriteten hos Inkasso, förutom Credway.

Min tanke är att jag vill låna 100 000, betala av Credway, Gothia och Ecster krediten, med tron att min riskprognos ska sjunka en hel del.

Vad tänker ni om detta?
Alla förslag och tankar uppskattas då jag inte riktigt vet om jag ens har någon chans, i alla fall inte som det ser ut nu i januari.
Har du fått anmärkning för missbrukad kredit på någon av dem? Eller anmärkningar i övrigt?
Din inkomst kommer behövas att uppdateras innan du har en bra chans egentligen för just nu är du högt belånad jämfört med inkomst.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 992
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Hur kommer det sig att du inte fått missbrukad kredit på dessa? Det fick jag hos Ecster exempelvis. Direkt när det gick till inkasso.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 236
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Credway ska du försöka bli av med då det är en kredit så inte bra för betyget.
Syns de andra lånen på din uc då dem nu ligger hos inkasso?
 

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Inga anmärkningar någonstans.

Aa inkomsten måste verkligen höjas, men vet inte hur länge till man kommer klara att gå runt då alla inkasson vill höja månadsbeloppet.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 284
Mottagna reaktioner
882
Poäng
717
Jag ska tillägga att jag har Fairlo på 2000:-, snart avbetald. Funderar på om jag ens har chans på att höja hos dem med mina förutsättningar.

Du vet att du kan ansöka om höjning trots att den inte är återbetald helt numera? Tas en ny Bisnode men om du loggar ut kan du öppna ny ansökan som då känner av dig i systemet och eventuellt kan bevilja höjning.
 

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vad jag vet så har jag inget missbrukat. Kan man se detta någonstans?

Förlåt men försöker lära mig mer, och verkligen ta tag i detta nu 2021, så ber om ursäkt för mina "dumma" frågor
 

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Credway ska du försöka bli av med då det är en kredit så inte bra för betyget.
Syns de andra lånen på din uc då dem nu ligger hos inkasso?

Alla andra syns enligt min senaste UC som tog 2020-02-17.

Står - 6Krediter
Kontokredit 29.773¨
Blanco - 429 436.
 

VadGöra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
14 Januari 2021
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du vet att du kan ansöka om höjning trots att den inte är återbetald helt numera? Tas en ny Bisnode men om du loggar ut kan du öppna ny ansökan som då känner av dig i systemet och eventuellt kan bevilja höjning.

Ja, såg att en del skrivit om det. Funderar starkt på att göra ett försök.
Vet dock inte om jag ska vänta tills min inkomst har uppdaterats
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp